Klanten van DEEN steunen massaal onderzoek naar borstkanker

De hele maand oktober (borstkankermaand) verkocht DEEN roze boeketten bloemen in de winkel en in de webwinkel. Van ieder verkocht boeket doneert DEEN € 2,50 aan Pink Ribbon. Op deze manier hebben de klanten van DEEN dit jaar een mooi bedrag van € 20.610,- opgehaald. Op 19 november overhandigde Joost Deen de cheque aan Willemijn van den Berg, relatiemanager van Pink Ribbon, bij de nieuwe DEEN winkel in De Bangert in Zwaag.

In Nederland krijgt 1 op de 7 vrouwen borstkanker. Een heftig gegeven waarbij je toch vaak aan een ander denkt. Zoals een moeder, een vriendin of een collega met borstkanker. Met een statistiek van 1 op de 7 komt de ziekte wel erg dichtbij. Sterker nog, het kan iedereen overkomen. Mede dankzij de verkoop van de speciale Pink Ribbon boeketten bij DEEN worden wetenschappelijke onderzoeken en projecten op het gebied van behandeling, nazorg en lange termijn effecten van borstkanker ge­financierd. Daarmee komt Pink Ribbon weer een stapje dichterbij haar doel: een beter en langer leven voor de (ex)borstkankerpatiënt.

DEEN organiseerde in 2011 voor het eerst een spaarcampagne voor Pink Ribbon. Door de verkoop van mooie kookboeken heeft DEEN toen, samen met haar klanten, een mooie cheque met een bedrag van maar liefst € 80.000,- mogen overhandigen. De afgelopen 3 jaar zijn er door DEEN iedere oktobermaand speciale Pink Ribbon boeketten verkocht. Samen met haar klanten heeft DEEN met de jaarlijkse bloemenactie inmiddels zo’n € 65.000 euro kunnen doneren aan borstkankeronderzoek. Meer informatie op deen.nl en pinkribbon.nl. (Foto: aangeleverd)