‘Voor Liefhebbers’ scoort ‘dikke’ voldoende

Castricum – De campagne ‘Voor Liefhebbers’, over de toeristische en recreatieve mogelijkheden in Castricum, waarderen de inwoners van de gemeente met een gemiddeld cijfer van 6,4. Dat blijkt uit een huis-aan-huis enquête van onderzoeksbureau Effectmeting.

Castricummers herkennen zich in de slogan ‘voor liefhebbers’ en voelen zich goed geïnformeerd over recreatie en toerisme. De website www.voorliefhebbers.nl scoort een gemiddeld cijfer van 6,9; de Facebookpagina’s een 7,0 en Instagram een 6,8. De plattegrond scoort het hoogste cijfer, een 7,2.

753 huishoudens (zo’n 5 procent van het totaal) namen in december 2019 deel aan het online-onderzoek. Meer dan 80 procent van de respondenten voelt zich liefhebber van ‘het moois’ dat de gemeente Castricum te bieden heeft op het gebied van recreatie en toerisme. Meer dan 75 procent is goed op de hoogte van het aanbod rondom recreatie en toerisme. Het strand werd het vaakst genoemd als associatie met ‘het moois’ in de gemeente, gevolgd door ‘natuur’, ‘eten en drinken’, en ‘duinen’.

Veel respondenten gaven aan de campagne nadrukkelijker te verbinden aan de plaatsnaam, zoals ‘Akersloot voor liefhebbers’, en ‘Limmen voor liefhebbers’.

De volledige uitslag van het online-onderzoek is te vinden onder het kopje ‘nieuws’ op  www.castricum.nl.

(Foto: Monique de Jager)