Winnaars aanbesteding toeristische marketing Castricum en Bergen

Regio – Alkmaar Marketing en Reclame aan de Kust gaan samen de komende jaren gemeente Castricum en Bergen bij de toeristische doelgroep op de kaart zetten. Dat is de uitkomst van de Europese aanbesteding die werkorganisatie BUCH uitschreef. De combinatie Alkmaar Marketing en Reclame aan de Kust kregen de opdracht met name op grond van kennis en kwaliteit.

Aangezien het lopende contract met Reclame aan de Kust voor de toeristische marketing van gemeente Castricum in januari 2021 afloopt, is deze zomer een Europese aanbesteding uitgeschreven. De gemeenten Castricum en Bergen besloten hun krachten te bundelen door gezamenlijk een aanbesteding uit te schrijven voor beide gemeenten. De gemeenten vroegen partijen een plan uit te brengen op basis van een programma van eisen en wensen dat vijf onderdelen omvatte: lokale kennis & netwerk, casus marketingcampagne, kennis & ervaring, duurzaamheid & SROI en prijs. Zeven partijen stuurden een voorstel in, waaronder de combinatie Alkmaar Marketing en Reclame aan de Kust.

Op de juiste weg

,,De toeristische marketing van de gemeente Castricum hebben wij de afgelopen vier jaar met veel plezier mogen doen. We zijn blij dat de gemeente wederom voor ons heeft gekozen. Dit laat zien dat we kwalitatief goed werk leveren en op de juiste weg zijn. De marketingkennis en ervaring van Alkmaar Marketing is een mooie aanvulling op de dienstverlening van Reclame aan de Kust. We laten, gezamenlijk met ondernemers en bewoners, graag aan alle bezoekers zien hoe onderscheidend de gemeenten Castricum en Bergen zijn als plek om te recreëren en meerdaags te bezoeken”, vertelt Stefan Weijman (creatief directeur Reclame aan de Kust).

Saskia Engelhart (Beleidsmedewerker Economische Zaken, Recreatie en Toerisme bij Werkorganisatie BUCH): ,,Wij zijn erg blij dat de combinatie Alkmaar Marketing en Reclame aan de Kust de aanbesteding gewonnen heeft. Bij toeristische marketing zijn lokale kennis en een goed lokaal netwerk een must. Alkmaar Marketing en Reclame aan de Kust hebben dit netwerk en deze kennis. Het is fijn dat we de bewezen kwalitatieve dienstverlening van Reclame aan de Kust kunnen continueren. Sinds 2016 werken we in de gemeente Castricum met plezier samen, hebben we veel van elkaar geleerd en tijd in elkaar geïnvesteerd. Met de aanvulling van Alkmaar Marketing wordt de dienstverlening naar mijn mening naar een hoger plan getild. Dit is wat we graag willen. Wij hebben er het volste vertrouwen in dat het een succes wordt.”

Voor liefhebbers

Ron de Haan, wethouder Toerisme in Castricum: ,,De samenwerking met Reclame aan de Kust heeft ons de campagne en website voorliefhebbers.nl gebracht. Steeds meer mensen weten onze regio te vinden, vooral in de zomermaanden. De opgave de komende jaren wordt te laten zien waarom het zo fijn en interessant is onze gemeente in het voorjaar, herfst en winter te bezoeken.” Wethouder Erik Bekkering van de gemeente Bergen: ,,Onze gemeente heeft veel aantrekkelijks te bieden: natuur, cultuur en gastheerschap. Ik ben blij dat we hieraan samen met Alkmaar Marketing en Reclame aan de Kust verder invulling gaan geven.”

Ger Welbers (directeur Alkmaar Marketing): ,,Gebieds- en citymarketing is geen sprint maar een marathon. Wij geloven erin dat de beste resultaten kunnen worden bereikt door met de sterkste partijen intensief samen te werken met als doel Castricum en Bergen nog beter op de kaart te zetten bij bezoekers. Dat gaan Reclame aan de Kust en Alkmaar Marketing doen, samen met ondernemers en bewoners, waarbij de verschillende expertises elkaar prachtig aanvullen!”

Op de foto:
Stefan Weijman (creatief directeur Reclame aan de Kust) en Ger Welbers (directeur Alkmaar Marketing). Foto: aangeleverd