Rabobank Clubkas Campagne: 567 lokale clubs in de prijzen

PARTNERBIJDRAGE

Regio567 clubs zijn gisteren tijdens de feestelijke finaleavond van de Rabobank Clubkas Campagne in het AFAS stadion in de prijzen gevallen. ’t Praethuys ofwel het inloophuis voor mensen met kanker en hun naasten,  sleepte de eerste prijs in de wacht. Zij namen een cheque van 2.692 euro mee naar huis. 

Feest voor alle winnaars

Het lokale verenigingsleven een steuntje in de rug geven, daar draait het om bij de Rabobank Clubkas Campagne. Het totaal te verdelen bedrag telde dit jaar 225.000 euro. De tweede prijs van de Clubkas Campagne 2019 was voor LSVV. En op plek drie: Zwembad de Bever. Beiden werden op het podium in de schijnwerpers gezet om daar de uitslag te horen. Hun opbrengst: 2.461 euro voor de voetbalclub in Noord-Scharwoude en voor ‘t zwembad in Sint Pancras een bedrag van 2.194 euro!  Operettevereniging Caecilia, Stichting Vrienden van de Sint en VVO waren winnaar van de originaliteitsprijs. Zij maakten een creatieve promotiefilm. Dat leverde naast een mooie cheque ook nog eens 250 euro extra op.  

De top 10 mocht het podium op maar eigenlijk waren alle deelnemende clubs winnaar!

Feico Kooy, bestuurslid van de Jeu de Boulesvereniging uit Schoorl: ,,Na de succesvolle campagne van 2018, waar wij meer dan 200 euro ophaalden,  wilden we dit jaar ook weer graag mee doen. Dat blijft spannend want je hebt daarvoor de hulp nodig van enthousiaste leden, ouders, buren etc. Wij merkten dat niet iedereen wist dat alleen leden kunnen stemmen. Dat het resultaat uiteindelijk weer beter is dan vorig jaar is fantastisch! Verder vind ik het een hele gezellige avond. De sfeer is goed en bovenal leuk om op een ongedwongen manier ook eens met bestuurders van andere verenigingen te spreken”.

Warm hart voor clubs

Ralph van Soomeren, directievoorzitter van Rabobank Alkmaar e.o., vindt het weer een feestje. ,,Ieder jaar zien we het aantal deelnemende clubs en stemmers groeien. Daar word ik blij van, een teken dat de campagne leeft! Geweldig hoeveel er gestemd is. Totaal brachten onze leden bijna 49.000 stemmen uit op de clubs die zij een warm hart toedragen. Zij bepalen hoe het bedrag van 225.000 euro wordt verdeeld over de deelnemende clubs. Opvallend is dat vooral de maatschappelijke clubs veel steun hebben gekregen zoals bijvoorbeeld het ’t Praethuys en de reddingsbrigades. Voor ons is de Rabobank Clubkas Campagne dé manier waarop we als coöperatieve bank het verenigingsleven een steuntje in de rug geven.”

De volledige uitslag staat op clubkascampagne.nl/alkmaar. (Foto: aangeleverd)