Kookboek gemaakt door en voor horeca

Regio – Horecabedrijven van Heemskerk, Castricum, Beverwijk, Uitgeest en Wijk aan Zee slaan de handen ineen en brengen samen een kookboek uit voor hun gasten. Zij hebben de favoriete gerechten van zichzelf en van de gasten gebundeld. De winst die voortkomt uit de verkoop van het kookboek gaat terug naar de deelnemende bedrijven. Een klein steuntje in de rug in deze moeilijke tijd.

In het kookboek zijn de favoriete gerechten van de horecabedrijven en hun gasten uitgewerkt tot recepten. Het kookboek brengt de horeca bij de gasten thuis en geeft iedereen de kans om de gerechten zelf eens te maken. Om de kosten zoveel mogelijk te dekken zijn bedrijven benaderd om het project te sponseren door het plaatsen van een advertentie of logo. Op deze manier laten ook zij zien dat ze de horeca een warm hart toedragen. Door hun bijdrage blijft er meer over om terug te geven aan de horeca.

Saamhorigheid

Nancy Floris, één van de initiatiefnemers van deze uitgave zegt: ,,Het is vreselijk om het overal zo stil te moeten zien. Bij alle horeca waar wij komen om foto’s te maken of om meer informatie te verschaffen horen we hetzelfde: de horeca heeft het zwaar. Om iets voor hen terug te doen en de gasten de mogelijkheid te geven om ook op een andere manier de horeca te steunen kwamen we met het kookboek. De horecabedrijven reageerden erg enthousiast en zijn vol overgave bezig geweest om hun lekkerste gerechten uit te werken, zodat straks iedereen het zou kunnen maken. Onderschat nooit de kracht van saamhorigheid in een noodsituatie zoals deze coronacrisis, dit project bewijst het maar weer.”

Enthousiasme

Ook Sylvia Blok, grafisch vormgeefster en administratieve duizendpoot achter het kookboek voor de horeca is enthousiast. ,,De horeca doet echt haar best om tussen alle bestellingen en take-away door een mooi en goed gerecht aan te leveren met mooie foto’s. Ze zijn erg enthousiast!’’ Het kookboek ligt inmiddels bij geselecteerde verkooppunten en kost 14,95 euro. De volledige winst die voortkomt uit de verkoop van het kookboek zal worden verdeeld onder de deelnemende horecabedrijven. Slechts een doekje tegen het bloeden, maar een prachtig initiatief dat de horeca en haar gasten weer samenbrengt. (Foto: aangeleverd)