Castricum – De ondernemers uit het Dorpshart (verenigd in het Ondernemersfonds) blikken tevreden terug op het seizoen na de coronajaren. Tijdens een bijeenkomst vorige week werd er uitgebreid gekeken naar de toekomstplannen. Het succes van de seizoenmarkten bleek voor veel ondernemers een groot pluspunt.
Voorzitter Sander Weel wist de bijeenkomst met een duidelijk verhaal te leiden. Opmerkingen van ondernemers uit de Torenstraat, waarvan een enkeling dit ‘een vergeten gebied’ vond, werden uitgebreid belicht. De verbinding met het Dorpshart wordt onderbroken door een gebied zonder winkels. Toch was de algemene indruk dat het afgelopen seizoen succesvol was. Bij de seizoenmarkten sprongen de thema’s Oldtimers en de Kleedjesmarkt er duidelijk bovenuit. Ook de bijdrage bij het Castricums Smaakmakers Festival bleek een goede zet.
Dit jaar wordt opnieuw het succesvolle Candlelight Shopping georganiseerd met een levende kersstal op het Bakkerspleintje, podium op het Dorpsplein met kerstmuziekoptredens, kinderkoor, Emergo, springkussen op het Kerkplein en de Kerstman die het Dorpshart op stelten zal zetten. Reclame aan de Kust zal daarbij alle evenementen aankondigen via www.voorliefhebbers.nl en sociale media. Zij hebben het afgelopen seizoen veel werk verricht het Dorpshart en daarmee Castricum in het nieuws te laten komen.
Kortom, de ondernemers van het Dorpshart zijn er klaar voor van zich te laten horen tijdens de feestdagen en volgend seizoen positief tegemoet te gaan. Naar verwachting gaat de gemeente met de opwaardering van het Kerkplein aan de gang, wat als zeer positief werd ontvangen door de aanwezigen als voorschot op 2023. (Foto: Aart Tóth)